خوراکی ها و غذاهای معروف دبی

خوراکی ها و غذاهای معروف دبی

اگه شما هم از اون دسته آدمایی هستین که وقتی به جایی سفر میکنن اولین چیزی که بفکرشون میرسه چشیدن طعم غذاهای بومی اون منطقه و کشف رستورانهای خاص اونه ، باید بهتون بگم تو تور دبی احتمالا وقت کم بیارین !! دبی بهترین جای دنیا واسه امتحان خوشمزه ترین غذاهای ایرانی ، لبنانی و عربی بحساب میاد . بهتره بدونین پیش غذا و سالاد های رستوران های دبی حرف نداره ولی غذاهای اصلی این منطقه هم شامل مجبوس ، آش آسارایا ، گجیا ، تبوله و مهلبیه میشه .

تبوله (Tabbouleh)
اگه میخواین حسابی اشتهاتون باز بشه ، قبل از هر چیزی تبوله سفارش بدین . ، تبوله یه سالاد محلی دبی هستش که به روش سنتی از بلغور ، گوجه ، خیار و جعفری ریز شده به همراه سیر و پیاز و روغن زیتون ، آبلیمو و نمک تهیه میشه . سالاد تبوله هم سالمه هم اشتهاتونو حسابی باز میکنه .

 هوموس (Hummus)
هوموس یه سس معروف خاورمیانه اس . این سس با نخود ، روغن زیتون ، ارده ، آبلیمو ، سیر و نمک تهیه میشه . هوموس با نان پیتا و به عنوان پیش غذا سرو میشه . البته وقتی حرف هوموس وسط میاد ، نمی‌شه شاوارما رو فراموش کرد .

شاوارما (Shawarma)
شاوارما ، از غذاهای معروف دبی بشمار میاد که تو تمام آسیا طرفدار داره . این غذا از گوشت بره و مرغ به همراه سبزیجات رنگارنگ ، سیب زمینی سرخ شده ، خیارشور و سس سیر تهیه میشه . روش آماده سازی و طعم این غذا در هر جاهای مختلف ، با هم فرق داره . اما طعم خاص و رنگ و لعابش تو هرجایی شما رو وسوسه میکنه .

 

شتر شکم پر دبی
اگه میخواین یکی از غذاهای ثبت شده تو کتاب رکوردهای گینس رو میل کنین ،  شتر شکم پر رو از دست ندین ! این غذا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و پرحجم‌ترین غذاها تو این کتاب ثبت شده . هر کسی که این غذا رو امتحان کرده اون رو  چیزی ورای لوکس میدونه . این غذای شکم پر مخلوطی از چند لایه‌ای از مرغ ، تخم مرغ ، ماهی و گوسفند با گوشت شتر هستش و از اون بعنوان غذای اعیونی دبی اسم میبرن .

مجبوس (machboos)

اگه اهل غذاهای پر ادویه هستین حتما مجبوس را سفارش بدین . مجبوس غذای فوق‌العاده‌ ویژه شهر دبی هستش که از بره‌ی ادویه زده ، گوجه فرنگی و برنج تهیه میشه . مطمئنم که اگه مزه شو امتحان کنین محاله دوباره سفارشش ندین !!

الهریس (Al Harees)
الهریس همون حلیم ایرانیه که با پخت طولانی گندم و بره تهیه میشه و طعم دلپذیر و بافتی نرم و دلنشین داره .  می‌تونین این غذا رو با نمک یا شکر میل کنین و از طعم اون لذت ببرین .

گجیا ( Ghuzi)
گجیا از غذاهای محلی دبی هستش که تو اکثر رستوران‌های دبی سرو میشه و جز پر افتخارترین غذاهای دبی قرار داره . این غذا از بریان کردن یه بره‌ی کامل تهیه می‌شه و با برنج ، سبزیجات و دانه‌های روغنی سرو میشه .

فلافل
تو ایران واسه دورچین غذاها ، سیب زمینی میذارن اما تو دبی دورچین اکثر غذاهاشون فلافل هستش . تو خاورمیانه فلافل به نام طعامیا شناخته می‌شه و یکی از پرطرفدارترین غذاها در کشورهای عربی شرقی و هم چنین ایران و فلسطین است .

غذاهای معروف دبی

آش آسارایا (Esh asarya)
از دسرهای معروف دبی که میتونین بعد غذاتون میل کنین ، آش آسارایاس . به آش آسارایا “نان حارم” هم گفته میشه و نوعی کیک پنیر با روکش خامه‌ای هستش که بافت نرم و طعمی فوق‌العاده داره و از دسرهای مشهور دبی محسوب میشه .

مهالابیا (Mehalabiya)
اگه میخواین بعد غذا احساس سنگینی نکنین و با چشم باز تو مراکز خرید دبی قدم بزنین ، بهتره مهالابیا رو بعد از غذاتون میل کنین . این دسر رگه‌هایی از گلاب و پسته داره و در اصل یه پودینگ خوشمزه اس . این  دسر مورد علاقه‌ی تمام سنین و گروه‌هاس حتی خانم هایی که رژیم سفت و سخت دارن !

 

 

در ضمن اگه راجع به انتخاب هتل مناسب در دبی ، سوالاتی دارین اینجا رو مطالعه کنین تا راحت تر تصمیم بگیرین .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.